יום שני, 11 בפברואר 2013

תרימו את התחת ותתחילו לחשוב




11 תרגילי כושר מחשבתי לעסקים וחברות שמגלים יום אחד בטעות או שרואה החשבון שלהם אומר להם, שהעסק לא זז או זז לאט או זז לכיוונים לא טובים או בכלל, יש בלאגאן. מצד שני, כמו כושר גופני, הוא שומר על הגוף כשיר ומזומן לאתגרים.

מטרת התרגילים היא להזכיר ולחדד לכם מי אתם, מאיפה באתם, לאן אתם הולכים, להתניע תהליכי חשיבה קצת שונה מאלה הכתובים ב"ספר הגדול של השיווק והמיתוג הנכון".



קחו לכם שעה ותתרגלו כל פעם תרגיל אחר. תכתבו הכל. הכל. הכל. שטויות, טעויות, הגיגים ודברים שבחיים לא תעשו. לא תצטערו. זה זהב טהור.

 
תרגיל השנאה.(Hate Something Change Something, מי האויב שלנו, מי מאיים עלינו, מה אנחנו לא אוהבים אצלו). 

תרגיל ההפגנה (מה מניע אותנו. בעד מי או נגד מה אנחנו ואיך זה בא לכדי ביטוי על שלט עם סימן קריאה).

תרגיל המדינה (אם הייתם מדינה...מה היו הגבולות שלנו, התרבות, יחסי אנוש, החוקים).
 
תרגיל החמשיר (חמשיר שמתאר את מה שאתם מנסים להשיג כעסק).
 
תרגיל הקנאה (במי או מה אתם מקנאים, למה ואיך לנצל את זה).

תרגיל האמונה (אמונה בונה אופי. במה אתם מאמינים שאינו שייך לתחום המקצועי אלא להיותכם אנשים).

תרגיל החזון (מה יהיה כתוב בכתבה אודותיכם בעוד חמש שנים).

תרגיל "מי אנחנו" בחמש מילים שיהיו משפט הגיוני עם התחלה אמצע וסוף (לא לרמות עם חמש מילים בודדות ולא קשורות תחבירית).

תרגיל ההיפוך (מה אם כל מה תהפכו את כל מה שמקובל בענף שלכם על פניו. כלומר, מה אסור ולא ייעשה ולא יעלה על הדעת לעשות בתחום שלכם. זהו תרגיל למציאת כיווני צמיחה חדשים).

תרגיל הדשא הירוק (מה יקרה אם ניקח נורמות שיווק וחווית לקוח המקובלות בעולם אחר כלומר, קטגוריה אחרת משלכם ותיישמו אותן אצלכם. תבחנו שלל קטגוריות שונות משלכם בהן נראה על פניו שיש יחסים אמיתיים רגשיים בין הלקוחות למותג. תבדקו את חווית המשתמש (הלקוח) שם, תבדקו את תפקיד המקוריות והראשוניות בקטגוריה ההיא, מהי האיכות הנתפסת שם וכו').

תרגיל דנידין (תהפכו את כל מה שאתם עושים בעסק או בחברה באופן סמוי או נסתר לגלוי על מנת להחצין ולהעצים את האופי הנתפס שלכם ע"י הלקוחות ובעצם גם על ידיכם. החל מהכנת קפה מיוחדת, רומנים וכו').


 טיפ : שיהיה בכיף או שלא יהיה בכלל.