יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

סדנת קילוף, מציאת הלב ועיטוף מחדש לעסקים





אם אתם עובדים במשהו שאתם אוהבים, יראו את זה. 

ככל שהאהבה שלכם לעשייה חזקה כך יהיו השכבות שעוטפות אותה (מיתוג, שיווק, פרסום) שקופות. 

הן יהיו שקופות כך שאנשים סביבכם, חברים ולקוחות יראו את האהבה דרכן. ויאמינו לכם.

בלי צורך לקלף. 

קילוף הוא מה שאנחנו כצרכנים עושים לרוב העסקים והמותגים שמנסים לתקשר איתנו (ומה לעשות. גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מקלפים אתכם כעסק). מבלי משים אנחנו מקלפים אותם מכל שכבות האיפור שבהם הם מתכסים. מהפרסומות היפות, ממילות השיווק הנאות שלעיתים יוצרות גם חרוזים יפים. אנחנו מחפשים את הקטץ' מתחת להבטחות הקסם ומבטיחים להם להיפגש בסיבוב של הקופה או באתרי השוואות שונים. שם הם עירומים.

אני מקלף שכבות כאלה מעסקים בחצי השנה האחרונה. מקלף שכבות עכורות ושומניות של שיווק מסורתי. שכבות יצירתיות מבלבלות ללא צורך של פרסום.עוד אחת ועוד אחת. 

והתהליך קצת לא נעים למקולף. תחשבו על מה עובר תפוח בשעת קילופו.

אבל אני מספר בדיחות תוך כדי ונותן המון דוגמאות מעוררות מחשבה והשראה למותגים שהחלו את צמיחתם מגרעין פשוט של יושר, כנות ואופי של בנאדם. מותגים שהגשימו את החזון העסקי של בעליהם ע"י גישור על הפער שבין החזון לבין המשאבים הכספיים. מותגים שבחרו שלא להעתיק מהמתחרים שלהם (כמקובל) אלא שהציגו לעולם זהות ואופי שלא הותירו אותו אדיש אליהם, כאל מתחריהם (כמקובל). כאלה שעשו זאת רק עם אמונה, השקפת עולם יציבה כמו מגדלור בחשכה ואופי של בנאדם. אתם מכירים את חלקם כמו
Apple, Ikea, Mini Cooper, JetBlue, Inoccent ועוד כאלה שמרגש להכיר כמו Pinkstinks ו Hells pizza.

הקילוף מתבצע בשאלות. המון שאלות שמותגים אלה שאלו לפניכם :

1. שאלות "נאיביות" על הקטגוריה שבה אתם פועלים (מזון, קוסמטיקה, בנקאות, קמעונאות, בריאות  וכו') ואשר דרכן ניתן למצוא את ההזדמנויות שהמתחרים שלכם לא רואים ולא מחפשים.
2. שאלות שדרכן ניצור מפה של הקטגוריה שלכם ואשר תכיל את כל אופני ההתנהגות המקובלים בה (עיצוב מוצרים, צורות פרסום מקובלות, התנהגות צרכנים מקובלת, אופני מכירה מקובלים
3. שאלות שיעזרו לנו לראות מעבר לגבולות הקטגוריה שלכם אל תחומים אחרים ו"להשאיל" משם חוקי התנהגות ורגשות שמקובלים שם. זאת על מנת ליישם אותם בזו שלכם, ובכך לגרום לצרכן לראות את המותג שלכם באור חדש.
4. שאלות שדרכן ניתן לזהות סוגי מדיה חדשים ולא מקובלים.
5. שאלות שדרכן ניתן יהיה לנסח את מהות המותג שלכם (הסיבה לקיומו ומטרתו) כך שיהווה מדד מדויק למדידת כל תוצרי התקשורת השיווקית(פרסומות, יח"צ, קידום מכירות ועוד.

בסוף אני מגיע ללב. לאהבה.

ומשם מתחיל שוב. 

לעטוף. 

הפעם בשקיפות מלאה. 

אנשים ייראו את הלב שלכם אם תעטפו אותו בשכבות שקופות. אנשים ירגישו. אנשים יחושו בזה.
הם יגעו במוצרים שלכם ולפעמים גם המוצרים יגעו בהם. 
הם ירגישו את המסירות שלכם. 
את התשוקה שלכם. 
את הכנות שלכם. 
את האמת שלכם. 
והם יבואו.

באים?  
הסדנה בת ארבעה מפגשים תיערך פעם בשבוע בשעות 19:00-21:00 ברחוב חרוץ 12, תל אביב, ליד היכל נוקיה, בסטודיו של הצלם יורם אשהיים. עד 6 משתתפים בסדנה. כמות הפגישות יכולה להשתנות בהתאם לבקשות המשתתפים. להתראות. עופר גולן. 0544565060

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה