יום ראשון, 14 באפריל 2013

המציאות נושכת בישבן של העולם העסקי





 על מי אנחנו עובדים? עם כל הכבוד לשיאים טכנולוגיים הנשברים מדי יום וההאצה של המין האנושי לכיוון החיים הקלים, הנוחים ו"המדע בדיוניים", העולם העסקי נמצא בצרות צרורות וזה כי היצירתיות נדחקת החוצה מכל המודלים העסקיים. יצירתיות נחשבת למסוכנת, נפיצה ושמורה לכותרות יפות של כנסים עסקיים בינלאומיים. 


ואם כבר אני מזכיר את הכנסים המפוארים הללו. זה לא משנה כמה פעמים ייפגשו נשות ואנשי עסקים מובילים על כוס וויסקי טוב וסושי ויצפו בהתלהבות בפרסומת של Apple  משנת 1984 (Think Different) ויגידו לעצמם שהם דוגלים בחזון הזה תוך כדי טפיחה עצמית על השכם. זה לא ישנה את המציאות הרובוטית של 2013. אם כבר אני משתמש בפרסומת של סטיב ג'ובס, אזי רוב העובדים המועסקים כיום בחברות וארגונים קרובים יותר לעבדים המסוממים עם אידיאולוגיה של עבודת הפרך המופיעים בפרסומת,  מכפי שמנהלות ומנהלים ירצו להודות. 


אנשים יצירתיים בכל התחומים עוזבים. מתפטרים או מפוטרים. ושלא נטעה. מותה של היצירתיות לא שמור רק לתעשיות התקשורת, השיווק והפרסום. המגפה מתפשטת בכל החברות הקיימות בעולם. כמעט. אף אחד לא יכול להיות יצירתי באווירה של לחץ ופחד שדוחפת אותך להיות הרבה יותר יעיל מאשר יצירתי. 

והנה האירוניה:

ככל שהעולם הופך להיות יותר מורכב, רב מימדי ומעורפל ואנחנו נכנסים לעידן שתואר ע"י "גוגל"
כ" Age of acceleration of everything", חברות צריכות להיות הרבה יותר יצירתיות, לא פחות. 

מבזק חדשות למנכ"לים ובעלי חברות: 

תשכחו ממודלים עסקיים ומודלים תקשורתיים. מה שחשוב ביותר כיום לטעמי הוא מודל ה"רגשי" שלכם, המודל שבאמצעותו תקבלו יחס, מעורבות ואכפתיות מהעובדים שלכם מאחר והם בתורם יעבירו את היחס הזה ללקוחות שלכם. שימו לב שהאנשים שעובדים כיום עבורכם ובכלל בכל התעשיות, הם הרבה יותר חכמים, יותר מחוברים ומודעים לעצמם מאשר אי פעם. החברות הכי מצליחות לטווח ארוך יהיו אלה שיתרכזו על מתן משמעות ומטרה עליונה לאנשים שלהן. וניטשה כבר אמר את זה במשפט מופלא: 

“ Who has a WHY to live for can bear almost any HOW”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה