יום רביעי, 2 במאי 2012

סדנה לגיבוש מותגים שרוצים לפעול בניגוד לסטטוס קוו. (כי אין להם ברירה)


Challenger brands הם קבוצה של מותגים מתחומים שונים שמהותם והתנהגותם כעסק מבוססת על אופיו, אמונתו וערכיו של האדם העומד מאחוריהם או על תרבות ארגונית יייחודית וחזקה של חברה. מותגים אלה מאופיינים ברמה גבוהה ביותר של מיצוב, בידול ונאמנות צרכנים בשל חוסר רצונם המוצהר "לכבוש את העולם" ( בגלל שאין להם כסף גדול שזה יתרון ענק) אלא למצוא לעצמם את חלקת האלוהים שלהם. זאת בעזרת אמונה גדולה בעצמם, במה שהם אוהבים ובדברים מהם אכפת להם. חלקם מוכרים כמו AppleIkeaVirginZappos או Axe וחלקם מרתקים לא פחות כמו helpLushmethodKulula ועוד

נכון הוא שלא לכל מותג או בעל עסק יש אופי חוצפני של "דוד" והוא יכול לקרוא תגר על הסטטוס קוו (גוליית) אלא שאימוץ חלק ממקורות ההשראה, יישום של כלי החשיבה וצורות הפעולה של מותגים אלה, יכול להוביל למציאת הזדמנויות חדשות שכל עסק (קטן או גדול) מחפש. דבר נוסף שהתגלה לי במהלך הסדנאות האחרונות הוא היכולת של בעלי עסקים מתחומים שונים לתרום לפתרון בעיותיהם של עמיתיהם מתחומים אחרים ע"י העלאת שאלות תמימות ובסיסיות שבעלי הבעיה שכחו לשאול מזמן. 

מה נעשה בסדנא? 
  1. נלמד מהם לשאול שאלות "נאיביות" על הקטגוריה שבה אנו פועלים (מזון, קוסמטיקה, בנקאות, קמעונאות, בריאות  וכו') ולמצוא כך את ההזדמנויות שהמתחרים שלנו לא רואים ולא מחפשים.
  2. נלמד מהם ליצור מפה של הקטגוריה שלנו שתכיל את כל אופני ההתנהגות המקובלים בה (עיצוב מוצרים, צורות פרסום מקובלות, התנהגות צרכנים מקובלת, אופני מכירה מקובלים) ואז למצוא את הנקודות שבהן נוכל לייצר חוויות לקוח חדשות ללא השקעת משאבים מקובלת.  
  3.  נלמד מהם להביט מעבר לגבולות הקטגוריה שלנו אל תחומים אחרים ו"להשאיל" משם חוקי התנהגות ורגשות שמקובלים שם. זאת על מנת ליישם אותם בזו שלנו, ובכך לגרום לצרכן לראות את המותג שלנו באור חדש.
  4. נלמד מהם איך לזהות סוגי מדיה חדשים ולא מקובלים.
  5. נלמד מהם איך להשתמש בתרבות הארגונית שלנו כמסר חזק של מותג המבקש להיתפס כיותר "אנושי" בעיני הצרכן החדש. 
  6. נלמד מהם איך לנסח את מהות המותג שלנו (הסיבה לקיומו ומטרתו) כך שתהווה מדד מדוייק למדידת כל תוצרי התקשורת השיווקית שלנו (פרסומות, יח"צ, קידום מכירות ועוד).
  7. נלמד מהם איך לחפש להביט כיווני צמיחה חדשים עבור המותג שלנו ע"י זיהוי מתחרים חדשים שאינם פועלים בקטגוריה שלנו.

אלה מקצת מהמותגים עליהם נלמד ואת דרכי החשיבה שלהם ניישם בתרגילים וגם עבודת עומק אישית ופרטנית על סוגיות עסקיות, ככל שיאפשר הזמן.

הסדנה בת ארבעה מפגשים תיערך פעם בשבוע בשעות 19:00-21:00 ברחוב חרוץ 12, תל אביב, ליד היכל נוקיה, בסטודיו של הצלם יורם אשהיים. עד 6 משתתפים בסדנה. כמות הפגישות יכולה להשתנות בהתאם לבקשות המשתתפים. להתראות. עופר גולן. 0544565060

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה