יום רביעי, 4 בינואר 2012

שיעור בכימיה. השקר והאמת כיסודות ביצירת כימיה בין מותגים לאנשים.












יסוד כימי הוא חומר המורכב מחלקיקים מסוג אחד בלבד, לא ניתן להרכיבו מחומרים אחרים, לא ניתן לפרקו או לשנותו לחומר אחר. בטבע יש 118 יסודות אצל מותגים ואנשים יש שניים. שקר ואמת.  

היתרון של השקר 

השקר הוא יפה, הוא סקסי, הוא מגניב, הוא מסתורי, הוא גדול מהחיים והוא מעורר אמון מיידי לטווח קצר והוא פותח דלתות וכיסים. יש מיליון ואחד שקרים במלאי וניתן להמציא עוד מיליון יפיפיים תוך שעה. אה...נזכרתי בעוד משהוא. אפשר לעשות עבודות קריאטיביות מדהימות ופורצות דרך בפרסום עם שקרים. אני מעיד מניסיון. 

הבעיה עם מי שמשקר

מי שמבקש להאמין לו מתויג מיד כשקרן. מי שמתחנף מתויג אוטומטית כתחמן. מי שמשיא עצות לחיים טובים יותר מתויג על המקום כבלופר. מי שמשתמש במניפולציות זולות כדי להעביר מסר שקרי הוא בכלל מקק. (אלה היקרות זוכות לפחות אצלי לכבוד על ההשקעה)

היתרון של האמת

היא אחת, היא קצרה. היא חדה. היא מה שהיא. הארד קור. טייק איט או ליב איט. 

החיסרון של האמת 

יש מיליון חסרונות אבל בגדול שני החסרונות הכי משמעותיים שלה הם שהיא לא נתפסת כיפה וסקסית. בקיצור היא משעממת. אין לה וריאציות כי היא לא גמישה.   

אם יש אמת תופיע ומייד

רוחות האמת שמנשבות במקומותינו ובעולם כולו חושפות באלימות את השקרים ואת השלדים או תחתיהם אצל מותגים גדולים ואצל האנשים המוכשרים שאמונים על יצירת הכימיה בינם לבין הלקוחות הצרכנים או בשמם החדש, האנשים עם הארנק.

מה עושים? איך יוצרים תקשורת שיווקית מכל זן שהוא ובכל מדיום שהוא, שאינה מבוססת על שקרים או חצאי ורבעי אמיתות. איך יוצרים קמפיין מגניב וסוחף ומעורר השראה שייצור אהדה עם הדבר הזה שנקרא אמת ? איך בונים מותג על בסיס אמת. האם האמת יכולה ליצור כימיה בכלל? יושבים אנשי קריאיטיב במשרדי פרסום ומיתוג בכל העולם ושוברים את הראש איך להעביר מסרים שיעברו בהצלחה את הפוליגרף הצרכני והתקשורתי ואולי אולי אולי גם יצליחו ליצור אהדה והעדפה בגלל אותה אמת צרופה. פחחח....אין סיכוי הם אומרים ואז מישהו מזכיר את לוחות הברית כמותג שמבוסס על אמת....

גם אני שובר את הראש. אני לא יודע. מה שאני כן יודע הוא שמי שלא מנסה לנשק לי את התחת, מתויג אצלי כמועמד רציני לתחקיר מתוך כוונה להכיר. מי שלא מדבר ומקשקש אלא מייצר חוויה שדרכה עוברת האמת שלו, חווית אמת שמעוררת את האינטואיציה שלי שהיא הפוליגרף הטוב ביותר, זוכה בכבוד שלי ובאפשרות שבאמת אוהב אותו ותהיה בינינו כימיה. באמת























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה