יום שני, 23 בינואר 2012

במה אתם מאמינים? והמותגים שלכם, במה הם מאמינים?





אם אתם מאמינים ב : 

שקיפות. איכות. אמינות. אחריות. אחדות. מצויינות. איכות. איכות איכות. נאיביות. אופטימיות. ושוב איכות. אמינות. אה......מאמינים בקהילה. במיחזור. בידידותיות לסביבה. בצמיחה. בחברה. במצויינות. במצויינות בשירות. במצויינות באחריות. באחריות תאגידית. באחריות חברתית אז.......... 

כנראה שאתם מותגים או פוליטיקאים.


מותגים רוצים להיות אנושיים. כך טוענת השמועה ברחובות הדיגיטליים. איך לעזאזל אפשר להאניש מותג? להעניק לו אופי מיוחד עם צדדים טובים וצדדים פחות טובים, עם העדפות ומוזריות, עם סודות ושלדים בארון, עם נוסטלגיה ועתיד, עם תכונות מעוררות השראה מחד וכאלה מעוררות מחלוקת מאידך? להעניק לו זהות בלתי ניתנת לחיקוי ושכפול וכל זאת, ללא עזרת לוגו או צבעוניות?

אולי באופן הבא. 

תחשבו על מותג שאתם מחבבים. אולי הוא העסק שלכם, אולי הוא מותג האופנה שלכם, אולי הוא רשת המרכולים המועדפת עליכם, אולי הוא דווקא אחד שאתם בזים לו. זה יהיה יותר מעניין לשם התחלה. 

הנה התרגיל. נגנו את הקליפ המצורף. הוא לקוח מתוך סרט בשם "מעריצה צמודה" משנת 1988 בכיכובם של קווין קוסטנר וסוזן סדנדון.בקטע הזה מפגין קווין קוסטנר את השקפת עולמו הייחודית בצורת "אני מאמין ב.." שמאפיינת אותו ורק אותו. ללא מילים ממוסחרות וללא טיפת התנשאות. מונולוג של דמות. של בנאדם. לטוב ולרע. 






עכשיו. קחו את הטקסט של המונולוג ותחליפו את המילים באלו שלכם. ממש תעקבו אחרי המונולוג ותשחילו במקומות הריקים את ה"אני מאמינים" שלכם. ושל המותג שלכם, ההוא האהוב וההוא השנוא.

תראו איך מתקבל לכם אופי אנושי.

זה לא יהיה קל. אנחנו לא מורגלים בצורה כזו של המחשת תעודת זהות של מותגים. אבל זה אחד השלבים הראשונים בעיבוד הגוף המסחרי למשהו שניתן להתייחס אליו כאל גוף אנושי, כבן אנוש.

מכאן קצרה הדרך ליצירת חזון אמיתי והשקפת עולם ברורה לכל מותג נתון ובעל אומץ.

בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה