יום חמישי, 26 בינואר 2012

מותג שמתבייש הוא מותג שמתייבש.



הזמן - 480 לפנה"ס. המקום אתונה. העונה - אביב.

עונת הפריחה וההורמונים בשיאה. אתה בחור צעיר שמחפש בילוי לערב. יורד לדאונטאון ומחפש בילוי לילי מתוק. לפניך נגלות מיטב נערות העיר במחלצותיהן. המבחר גדול ומבלבל.  במי לבחור.

אתה משפיל את ראשך למדרכה ומגלה עליה עקבות של סנדלים. אבל לא עקבות רגילים אלא הטבעה של מילה. כתוב שם Akolouthi שזה "תעקוב אחרי" ביוונית. 
מכל המותגים שבהם יכולת לבחור, המותג הזה בחר להבהיר לך את רצונו ממך. הוא (או היא) בחרה לנעוץ בסוליית הסנדל שלה נעצים בצורת המילה וכך להוביל אותך אליה, ללא כל שכנוע מסורתי.
המותג הזה אינו מאמין בשקיפות כשמדובר בהצהרת כוונות ותקשורת של רעיון מותגי או רעיון שיווקי.


אם יש לך מה לומר, תראה את זה לכל העולם. אל תתבייש ותמיד תחפש דרכים והזדמנויות חדשות להציג ולהמחיש את עצמך, בצורה תיאטרלית ומפתיעה. אחרת תיעלם.

שתי דוגמאות.
1
הניסיונות להרים את הגלגל הענק (London Eye) על שפת התמזה בלונדון נתקלו בקשיים. פעם אחר פעם נעצרה התנועה בנהר ובכבישים המקבילים כדי להרים אותו. נותנת החסות הראשית לגלגל הייתה British Airways. בפעם המי יודע כמה, הודיעו מהדורות החדשות בלונדון כי שוב תיעצר התנועה לטובת המבצע.
הפעם כבר חיכתה Virgin (האויבת הגדולה של BA) להזדמנות הזו וברגע הנכון, בשעת צפיית שיא על הנהר, העלתה בלון ענק ואדום עם כיתוב קצר ומדוייק שהבהיר לעשרות אלפי הצופים במבצע הלוגיסטי, מה דעתה על נותנת החסות הראשית .




2
כשמדובר באופנת ילדים ובכלל, בחינוך מגדרי, בנים זה שחור וילדות זה ורוד. כך זה עובד. ואולי לא.
Pink stinks  הוא מותג שאינו מפחד להכריז בראש חוצות על השקפת עולמו החתרנית. המותג נותר ע"י שתי נשים אנגליות שהבינו שהצבע הורוד הוא אחד המגבלות העיקריים בפני ילדות שרוצות להתפתח בהתאם לאופי המיוחד שלהן ונתקלות בחומה חברתית בצורה המגבילה אותן להיות "נסיכות קטנות של אימא". הצבע הורוד לדעת המייסדות צובע, תרתי משמע, את העתיד של הילדות בצבע אחיד ומחייב ומוביל אותן במסלול שיווקי של התפתחות "נכונה", המנוצלת בהתאם ע"י כוחות השוק, בראשות חברת דיסני ועוד רבות.  





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה