יום ראשון, 22 בינואר 2012

כמה טוב לדעת כלום? ע"ע סקס פיסטולס.


לא יודע. לא יודעת. לא יודעים. איזה יופי של ביטוי זה. כמה אומץ צריך כדי לומר אותו. כמה אחריות צריך כדי לעמוד מאחוריו. לא ידעתי שאי אפשר אז עשיתי את זה. מעט כישלונות שייכים לאי ידיעה בכוונה תחילה - ״אני יודע מה אני עושה אל תדאגו״.

למה לא לדעת? כי כשיודעים הכל אז הכל סבבי. הכל או.קיי ואו.קיי אם לא ידעתם היא המילה האהובה ביותר על המין האנושי לדורותיו. הכל או.קיי עם המדרגות אז למה להמציא את המעלית. הכל או.קיי עם הסוס אז למה להמציא את המכונית. הכל או.קיי עם הנרות אז למה להמציא את החשמל. הכל סבבה עם כדור הארץ אז מה יש לחפש על הירח?

איך לא יודעים? אה.....זו כל החוכמה שלא לומדים באף אוניברסיטה וויקיפדיה. זה הפטנט שאף עשרות שנות ניסיון לא יודעים ללמד. איך לא יודעים אתם שואלים? תשאלו ילדים. הם לא יודעים.

ניסוי.

עשו רשימת ענק של כל מה שאתם יודעים על העסק שלכם. על המוצר שלכם. על המותג שלכם.  על הקטגוריה שבה אתם פועלים ומתחרים. תורידו הכל. תקיאו את כל הידע והנסיון שלכם. ואז תטילו ספק בכל אחד מהדברים.


רוצים ללכת יותר הרד-קור? תפטרו את עצמכם. תפטרו את עצמכם בגלל הסיבות שהופכות אתכם לטובים ולמוצלחים ולמוכשרים יותר מכולם.

עכשיו תתחילו לשאול שאלות של טמבלים מוחלטים. של כאלה שפעם הייתם מביטים עליהם בזחיחות של יודעי ח״ן. ״טמבל זה. שואל שאלות של טירון. איזה טאבולה ראסה. הוא עוד לא למד את מה שאני כבר שכחתי״. וזהו לב העניין. שכחנו להיות נאיביים.

1. תשאלו שאלות שעומדות כנגד כל היגיון מקצועי. כל ניסיון מצטבר. כל דעה מקובלת.
2. תמצאו קודים פופולרים של תקשורת ונורמות התנהגות מקובלות בקטגוריות שונות לחלוטין (אופנה, בריאות, פורנו, זרי פרחים) ואז תניחו אותם על זו שלכם ותראו מה יוצא לכם.
3. תציגו רגש חדש לחלוטין שלא קיים בקטגוריה שלכם.
4. מה בלתי אפשרי ולא יעלה על הדעת לעשות בקטגוריה שלכם? למה למה למה?

הנה דומאות למותגים שפעלו כנגד הזרם והתנערו מכל מה שהם יודעים כדי לשרוד את התחרות הקיימת ולנצח בתחרות שהם החליטו להשתתף בה, מיוזמתם.



הפוסט הזה מתמצת 3 פגישות מתוך קורס חצי שנתי המלמד ומתרגל חשיבה של מותגים המוגדרים
כ- Challenger Brands.הקורס מועבר כיום במכון הטכנולוגי חולון. להרשמה לקורס נוסף, נא לפנות אלי בפרטי.
ביי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה