יום חמישי, 19 בינואר 2012

פני השיווק כפני המותג.






הזדמנות נדירה לראות את האנשים העומדים מאחורי הגה המותגים המובילים בישראל ולהשוות פנים מול פנים - אנשים מול מותגים. מפעל הפיס, מזרחי טפחות, שופרסל, יס, זאפ (זאפ יוצא מן הכלל ולא במקרה שהרי הוא היחיד שמספק ערך אמיתי ותועלת ברורה למישהו וגם היחיד שערכו כמותג יכול לעלות או לרדת בתזמון של שניות ע"י הצרכנים). אז  לא צריך להיות חוקר מצ"ח כדי להבין שפני המותג כפני השיווק שלו/פרסום שלו. שימו לב לרצינות ה(עאלק) תהומית. שימו לב לטונים הגבוהים. שימו לב לגמגומים. שימו לב לפניקה. בסרט השני של נציגי משרד הפרסום, שימו לב גם לאדנות ולזחיחות. שימו לב ליהירות המתאמצת עד שניתן להריח את הזיעה. שימו לב לקברניטי הטיטאניק. שימו לב לימי פומפי האחרונים. 








למה שלא תגידו פעם אחת "וואלה, אני לא יודע". זה יהיה כה מרענן. 








מצד שני, כדי להעניק נימה חיובית לפוסט הזה, הנה הזדמנות להכיר כמה אנשים מאחורי מותגים אחרים המוגדרים כ -  Challenger Brands. כאלה שלא חיכו למחאה או לפאניקה השיווקית או ללקוחות עצבניים. כאלה שויתרו מראש על החלום להיות  "מותג לכולללללם". כאלה שמראש ויתרו על ההתחנפות לצרכן או על הצורך לשקר לו, להערים עליו, להתחכם איתו. כאלה שיש להם עמדה ברורה והשקפת עולם חד משמעית שאי אפשר לחקות ואם אתם לא מסכימים איתה, סעו לשלום המפתחות בפנים. כאלה שלא הייתה להם אופציה להיכשל או שנכנסו להלך החשיבה של "עם הגב אל הקיר". כאלה שלא ניתחו את התחרות המיידית בקטגוריה סביבם אלא חיפשו תחרות מחוץ לה ובכך פרצו את דרך בורמה שלהם. כאלה שלא חיפשו מה רלוונטי ללקוח או מה הוא רוצה, אלא הפנו את מבטם קודם כל פנימה, אל תוך המוצר שלהם ואז אל המותג שלהם ומצאו את הסיבה התרבותית והחברתית לקיומו עלי אדמות. (חוץ מעשיית כסף). כאלה שאת זהותם כמותג ניתן לזהות מקילומטרים כמו מגדלור ולא בגלל הלוגו היפה שלהם אלא בגלל שהם פשוט מתנהגים כמו בני אדם בגלל שמאחוריהם נמצאים בני אדם ולא בובות שעווה מלומדות שיווק ומנהל עסקים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה