יום שני, 27 בפברואר 2012

Banking Sucks!



אני רוצה לספר לכם על בנק חדש שחושב שבנקאות זה לא שוס. שבנקאות מבאסת. לבנק קוראים Simple.

אשכרה.

Simple הוא בנק שמציג בנקאות חדשה ואשר מנוהל בחזית ע"י קבוצה אקלקטית של אנשי עיצוב, מהנדסים ומתמטיקאים/רואי חשבון. בגלגול הקודם שלו קראו לו Simple Bank . כרגע, האפשרות היחידה להצטרף אליו היא דרך רשימת המתנה למייל מהם. אחד מסימני ההצלחה שלהם ניתן לזיהוי בשל התור הארוך בן 90,000 אנשים שמחכים כבר שנתיים כדי להצטרף.

ואף אחד לא כועס עליהם. כולם רוצים להיכנס.

אז הם שואלים את עצמם. "מה אנחנו עושים נכון? בכוונה או שלא?"


בנק עם דעה.

Simple כאמור הוא בנק המורכב מאנשים לא שגרתיים בקטגוריה שלו ולכן, הוא כמותג מציג דבר חדש בזירה : יש לו דעה. דעה לגבי עולם חברות הענק (כולן פחדניות) עולם הבנקאות (מבאס לחלוטין), דעה לגבי הלקוחות שלו (חלשים בחשבון ואדישים למותגים) וכל זה מיושם אחד לאחד בכל נקודת מגע שלו עם העולם בכלל, ולקוחותיו בפרט.

מנהל הקריאייטיב של הבנק (יש כזה!) טוען שרק מותגים בעלי דעה והשקפת עולם ברורה יכולים ליצור יחסים עם אנשים מהטעם הפשוט הוא שברגע שיש לך דעה, זו או אחרת, אתה מעורר מחשבה אצל הצד השני. מחשבה היא תחילת יחסים.

עמדתו של הבנק לגבי אפשרויות המיתוג כיום (סגנון עיצוב וטון דיבור "אנושיים" אינם נקיטת עמדה והבעת דעה, אלא עדיין ועדות קישוט) הייתה גם חלק מקבלת ההחלטה ביחס לתהליך המיתוג מחדש שלהם. הכל בוצע בתוך הבנק ע"י אנשי הבנק מהטעם שרק האנשים שמקיימים את הארגון ויוצרים את התרבות שלו, יכולים לעשות את זה כמו שצריך, נאמן למקור.

יתרה מזאת, הוא טוען שחברות רבות היום מנסות להיות "אנושיות". כלומר, לדבר בגובה עיניים, להיות חמודות, להיות נחמדות תוך שימוש בדימויים מהעולם האמיתי. בכל זאת, הוא טוען, שהן נשארות עדיין ישויות בדיוניות מכיוון שהן עושות הכול "בכאילו".

מערכת יחסים לשיטתם, נבנית מתוך הבעת דעה על העולם והמשמעות של זה היא שאנשים חושבים על הדעה שלך. מסכימים או לא, אבל חושבים. מייצרים רגש כלפי הדעה שלך.

אז הם  מאמינים שבנקאות מבאסת. ואם היא לא תבאס? בעצם מה יקרה אם היא תהיה מגניבה בכל אחת מנקודות המגע שלך איתה?

על מנת להשיג את המטרה הזו הם מציגים כלים פיננסים חדשים כמו "הוצאה בטוחה" (במקום רק את היתרה שלך) או "חיפוש מגוחך" שמעדכן אותך בכל הוצאותיך ומיקום ההוצאה וכך הופך את החשבון שלך לסיפור. לכן, כאשר אתה רוצה לדעת מה אכלת לארוחת צהריים בשבוע שעבר וכמה זה עלה, אתה פשוט יכול.

זוהי ערכת כרטיס האשראי שלהם. שווה לקרוא את הכיתוב המרענן הזה. 



 לצורך ביצוע המשימה שלהם הם מוכנים להקריב שיטות בנקאיות ישנות, טכנולוגיות שאבד עליהן הקלח ואת התפיסה המיושנת לגבי לקוחות. למשל, האתר שלהם לא עולה בדפדפנים ישנים והם חושבים שהלקוחות שלהם חלשים בחשבון. לכן, כל מה שהם עושים נראה פשוט, הגיוני ומגניב לאללה.


הם באמת לגרום לך לחשוב, למה לעזאזל אף אחד אחר לא עושה את זה?
Simple.com, שווה הצצה.

למיטיבי לכת אני מצרף את הסרטון שבו מדבר מנהל הקריאייטיב על התהליך כולו. מרתק. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה