יום רביעי, 1 בפברואר 2012

מותג ללא סיפור הוא סתם שיר. לא המנון.


אנשים

אני בטוח שיש לכם סיפור. קורות החיים שלכם. הביוגרפיה שלכם. הדרך בה אתם הולכים מרגע לידתכם ותלכו עד רגע גילגולכם למלאך או קשית שתייה (אם אתם מאמינים בגלגול נשמות). את הסיפור הזה שבעצם מורכב מאינסוף סיפורים, רגעים והחלטות, אנשים ומקומות אתם מספרים בכל מקום לכל אחד. במילים ותמונות. אתם חיים אותם שוב ושוב. קוראים לזה מיתולוגיה.

מיתולוגיה לא חייבת להיות נאמנה למציאות. היא הרוח במפרשי הספינה שלכם. היא ההשראה. עבורכם. עבור הסביבה שלכם. דרכה אתם מגדירים את עצמכם והיא גם המראה באמצעותה רואה אתכם הסביבה ומעריכה אתכם בהתאם.

אין לכם בעיה לספר את הסיפור שלכם. אם יש ואתם מופנמים אני ממליץ על אלכוהול כעזרה ראשונה.

מותגים 

מותגים ללא סיפור. ללא מיתולוגיה. ללא "כך החל הכל.....בטעות...וכל השאר היסטוריה" - הם סתם מוצרים עטופים בגרפיקה ויחסי ציבור. הדרך הכי טובה שאני מכיר לבנות מותג היא להתחיל בהתחלה. ב"היה היה....ואז...ופתאום...ולפתע ראיתי שאני....ומה שקרה היה הפוך לחלוטין...."

הבנתם את הרעיון. מותגים עם סיפורים בישראל, אין הרבה. בדרך כלל הם קטנים ואישיים ובנויים סביב אישיות בעל העסק עצמו וטוב שכך. למשל, המכולת של יוסי. המאפייה של מרגלית. השופרסל של נוחי. (סתאם).

עצה למתחילים ולמתקדמים בעסקים גם יחד.

קחו לכם שעה יפה ותחזרו אחורה בזמן לרגע בו נולד הרעיון לעסק. תכתבו את הרגעיםוהצמתים בהם הייתם לאורך הזמן. הכל תקף. הכל נכון. בעיקר פרטים שנראים לכם תפלים וטפלים. הם הם החומרים מהם יוצרים סיפורים אישיים למותגים.


דוגמה למספר סיפורים מופלא. לראות. לראות שוב. להעתיק אחד לאחד את הטון והסגנון ולמלא בתוכן שלכם. תיהנו.















תגובה 1:

  1. תענוג לקרוא את החומרים שלך! תזכורת חשובה על הסיפור הזה. וגם חשוב איך לספר אותו. כי הרבה פעמים בעלי עסקים מספרים את הסיפור המיתולוגי שלהם ולי זה נשמע כמו דיקלום.

    השבמחק