יום חמישי, 16 בפברואר 2012

מותגים עבריינים.




בשנת 1927 פרסם איגוד המפיצים והמפיקים האמריקאי (MPAA) את רשימת ה"אל תעשה" וה"עשה בזהירות" בהפקת סרטים.  זאת על מנת להכשיר את התוצרת ההוליוודית בעיני הממסד השמרני האמריקאי ולעזור לאולפנים לחזות "תאונות" שעלולות להיווצר במגע עם הצנזורה המוסרנית והשמרנית (הפנימית והחיצונית) של האזרח האמריקאי. הרשימה הכילה 11 דברים שמהם יש להימנע לחלוטין בסרטים עתידיים ו 25 דברים שבהם יש להתחשב לפני שמכניסים אותם לתסריט. הרשימה לא נכפתה על האולפנים ולכן התעלמו ממנה עד הופעת הקוד האתי בשנת 1930.







  • ניבולי פה באמצעות כותרות או דיבור באופן כללי. באופן ספציפי אין להזכיר את המילים "אלוהים", "ישו" אלא אם כן בקונטקסט דתי הולם). "גיהינום", "לעזאזל" וכל ביטוי וולגרי אחר.
  • כל עירום מפורש או מרומז אפילו בצללית וכל רמיזה מופקרת אחרת שעלולה להתפרש ככזו ע"י דמויות בסרט או הצופים.
  • סחר בלתי חוקי בסמים
  • כל סטייה מינית
  • עבדות לבנה
  • סצנות של לידה באופן ישיר או מרומז בצללית
  • יחסי מין בין גזעיים בין לבנים לשחורים
  • היגיינה מינית ומחלות מין
  • אברי מין של ילדים
  • גיחוך של כמרים ומוסדות דת
  • עלבון מכוון לאומות אחרות, גזעים אחרים ואמונות אחרות  משלנו.

                   מעבר לכך, יש לטפל בנושאים הבאים ברגישות כך שלא יפורשו באופן מעליב או וולגרי.

  • השימוש בדגל הלאום
  • יחסים בינלאומיים (להימנע מתיאור מעליב של דתות אחרות, היסטוריה, מוסדות, פוליטיקאים ואזרחים)
  • הצתה
  • שימוש בנשק
  • גניבה, שוד, פיצוח כספות, פיצוץ רכבות ובניינים וכו'. (יש לחשוב כיצד תיאור מפורט מדי של הנ"ל ישפיע על מוחו של הטמבל המצוי)
  • אלימות בוטה מדי
  • טכניקות של רצח בשיטות שונות
  • שיטות של הברחה
  • סצנות של תלייה או חשמול למוות באמצעי ענישה חוקיים
  • סימפטיה עבור פושעים
  • ביקורת על דמויות ציבוריות או מוסדות ציבור
  • הסתה
  • אלימות לכאורה כלפי ילדים וחיות
  • הטבעת חותם (צלקת) על אנשים וחיות
  • מכירה של נשים או נשים המוכרות את גופן
  • אונס או ניסיון אונס
  • סצנות של ליל הכלולות
  • גבר ואישה יחדיו במיטה אחת
  • פיתוי מכוון של נערות
  • מוסד הנישואים
  • ניתוחים
  • שימוש בסמים
  • כותרות וסצנות שמציגות את נציגי החוק או אכיפת החוק
  • נשיקות מרובות או מעוררות חשק.



רשימה נאה. לא ככה? אבל גם יכולה להפוך לתרגיל קטן לעבריינים מתחילים כמוכם.

בכדי ליצור מותג עצמאי שאינו משחק במגרש הצפוי וקורא תגר על נורמות ההתנהגות המקובלות בקטגוריה שלו יש ליצור את רשימת ה"אל תעשה" וה"עשה בזהירות" בתחום המבוקש.

אז יש לעבור סעיף סעיף ולראות מה ניתן לעשות, ההיפך. הערה : לא כל מותג עצמאי חייב להיות עבריין כבד. אפשר גם לעבוד יפה בגירסת הלייט. בכל מקרה, כמובן, אין לראות בפוסט זה המלצה לעברה על החוקים אלא יותר מעין מקור השראה.  

הדוגמאות  בחסות המותג של "צער בעלי חיים" האמריקאי שחושב כמו עבריין.



















תגובה 1:

  1. מכיר את הקמפיין הזה של PETA ?

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=m0vQOnHW0Kc

    השבמחק