יום ראשון, 12 בפברואר 2012

מה אתם עושים כשהבוס בחופש?










תארו לעצמכם שאתם מנהלי שיווק של חברת תקשורת סלולרית. אתם והמנכ"ל יוצאים מהמשרד לכמה ימים ומבקשים מצוות העובדים שלכם לשמור איתכם על קשר ולעדכן אתכם בכל מה שקורה במשך כל אותם ימים.

העובדים הנאמנים עומדים בהבטחתם. למעשה, הם שולחים לכם תמונה יומית של האירועים 
מאחר ושקיפות היא ערך מרכזי בתרבות הארגונית שלכם.

זה הצילום של היום הראשון. נראה שקט. שקט מדי.













יום שני. יש פעילות. 














 
רגע. יש עוד. 
 















יום רביעי. הצוות שקוע בעבודה.  
















יום חמישי. מסיבת פיג'מות. 















אין ספק שהשארתם את המשרד בידיים טובות.

מה הקטע פה?

ב- 16  שנותיי כאיש קריאייטיב עבדתי במחיצת חברות רבות ואנשי שיווק רבים. בדרך כלל, כשאתה נציג משרד הפרסום אצל הלקוח, אתה לא עד לתרבות הארגונית או חלק ממנה, אלא מקבל הצגה יפה, מהוקצעת ו"נכונה" של "רוח המותג" בכלל ומחלקת השיווק בפרט. חבל. אותה תרבות ארגונית יכולה לשמש כמקור השראה אסטרטגי לכל התקשורת השיווקית של המותג, בכל רמ"ח אבריה.

מעולם לא נתקלתי בכימיה כל כך טובה בין אנשי שיווק כמו בחברת הסלולר הזו, שקיימת במציאות, ושמה Bite Latvia. Bite היא לקוחה של חברת הייעוץ והמחקר EatBigFish (חברים טובים שלי מאנגליה שמתמחים במחקר ופיתוח של Challenger Brands, ואשר את תפיסת עולמם ומשנתם אני משגרר בישראל כבר 5 שנים). Bite מדורגת שלישית בשוק הלטבי עם 17% נתח שוק ואהדתה הולכת וגוברת בקרב כלל האוכלוסייה. בשנה שעברה 60% מכל העוברים בין חברות הסלולר בלטבייה עברו ל Bite.

Bite מחברים בין הצעות שיווקיות שמייצגות צרכים אמיתיים של צרכנים עם רעיונות בולטים שמעלים חיוך. (כאשר הממשלה העלתה את המע"מ הם שלחו ויטמין סי לכל הלקוחות שלהם כדי להכין את עצמם לשינוי המאיים).
 
הנה שלושה טיפים שמעניק מנכ"ל Bite בנושא יצירת תרבות ארגונית של Challenger Brand. 





לסיכום.  כמה שאלות בעניין תרבות ארגונית נוכח הדוגמה של Bite.
  • האם הם, כבני אדם העומדים מאחורי מותג, יכולים להעניק לו את האופי המיוחד לתרבות הארגונית שלהם ובכך לצקת בו אופי אנושי במקום אופי מהונדס?
  • ואם כן, כיצד התרבות הארגונית הזו יכולה להשתקף בתפיסת המותג אצל הצרכנים?
  • האם הגיבוש המתועד של אנשי הצוות יכול להוביל לרעיונות פורצי דרך?  
  • האם יש להם יחסים טובים עם הבוס שלהם והמנכ"ל?
  • האם הם מקבלים מספיק השראה מכל אדם מהמנכ"ל ומטה בכדי להביא את עצמם וכל מה שיש להם להציע, בכל מובן, כדי להגשים את מטרות החברה?
  • האם זה יהיה משתלם או אפילו כיף לעבוד שם?
  • האם הם ידברו עם חברים שלהם באופן חיובי על מקום עבודתם ויפיצו את סיפורי התרבות הארגונית שלהם ובכך יעצימו את סיפורו של המותג Bite?
נראה לי שיש להם KPI (מדד ביצועים מרכזי) לא רע בשביל Challenger Brands.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה